неделя, 18 октомври 2009 г.

If it is possibly to have an ideal school?

Добро училище – колко често чувам тези думи и колко различни са определенията за него.
Добро училище – за тази неписана „титла” се борят в годините добрите учители.
Доброто училище – понякога ме питат за съвет и аз търся аргументите за него.
И идват въпросите?
Познавам ли достатъчно примери за училища?
Възможно ли е да съществува идеален вариант?
И кой е този идеален вариант?
Понякога мисля, че задачата за еднозначен отговор има само теоретичен верен такъв. Но защо пък тогава не е обезсмислена идеята да съществува и се използва израза: това е добро училище, не по – точно е: това е сред най – добрите училища в града, страната, Европа, света ...
По какво ще го познаем?
За там учениците сутрин бързат и с неудоволствие си тръгват в края на работния ден.
Там учителите не се замислят дали ще им дойде в повече новата идея, а с ентусиазъм я доразвиват. И раждат нови идеи.
Родителите са спокойни да знаят, че детето им е в това училище и питат с какво да помогнат. Те не мълчат на родителските срещи, а дискутират предизвикателствата на бъдещето.
В доброто училище всичко се случва в името на утрешния ден.
Не питайте дали се намира в малко градче или е в столицата. Не питайте дали е държавно или частно. Не питайте ... а провокирайте съществуването му.
Доброто училище не е невъзможно!




Good school - how often wе hear these words and how different definitions we have for it.
Good school – about this unwritten title the good teachers have been fighting in years.
Which is the good school? People sometimes ask me for advice and I look for reasons.
The questions are coming?
Do I know enough examples of schools?
If it is possibly to have an ideal school?
And how it look likes this ideal?
Sometimes I think that the answer is only one and there is a true one. We use the phrase: this is a good school, not - exactly: it is among the other schools in the city, country, Europe, the world ...
How will we guess it?
The students from this school are in a hurry in the morning and leave it with displeasure at the end of the schoolday.
There the teachers don’t think they will work with a new idea and develope it with enthusiasm. And new ideas are born everyday.
The parents from this school are calm knowing that their child is at school. They ask how to help the school. These parents are not silent listeners at a parent’s meeting and discuss the challenges of the future.
In the good school, everything is happened for the sake of tomorrow.
Don’t ask whether is this school located in a small town or in the capital? Don’t ask whether is it public or private. Don’t ask ... but provoke its existence.
The good school is possible!

Няма коментари:

Публикуване на коментар